6 Mayıs 2009 Çarşamba


Bugün sorumluluğuma olan bağımı korudum. Binlerce tilki geçerken aklımdan tıpış tıpış yapmam gerekeni yaptım, ve bunu yaptığım için mutlu oldum.

Hayatıma renkli insanlar giriyor artan bir sıklıkla. Bunu sevdim. Artsınlar. Çoğalsınlar.

Bugün kıyafetimi değiştirdim. Okula değişik bir yoldan gittim. Normalde es geçeceğim bir arkadaşımla bilerek durup sohbet ettim..

Bugün ne yaratsam diye durup düşündüm uzun uzun. Yolda kalmış bir tepsiyi yemekhaneye götürüp çevrede biraz derlilik topluluk yarattım. (yaratmak illa müzik, resim, sinema ile olmalı diyenlerdenseniz sizi eleştiriyorum)

Bloguma bir uyarı geldi bugün. "BAYAN" kelimesini kullanmam hakkında. Siz ne dersiniz bilmiyorum ama bayan çok kabaymış, onun yerine kadın denmeliymiş.Feministler öyle diyormuş. Peki hatun da olur mu o zaman diye sorasım geldi istemeden.
Kadın demişken Edip'in "Bezik Oynayan Kadınlar"'ından bir tutam size:

...
Uzaktan uzağa gözgözeyim

Uzaktan uzağa öpüşüyorum

Uzaklarda biriyle sevişiyorum
...

Sanki bir suya anlatıldım da bilinemedim


Ben

Benzersiz bir geyiği okşar gibi

Sevgisizliği okşayıp geçtim

Yol boyunca insanların

Uzak yakınlığını

Okşayıp geçtim
...


Ve

Mutluluk

Bir kibrit çöpü ne kadarcık yanarsa.
...

—Ah, aşkların çocuk bahçesi

Neden ömrün çok kısa
—
Neden buruk bir özlemdir anılar

Ve özlem olarak kalacaktır da
...

Sadece bir özlemim ben.
...


Zamanlar geçtikçe neden

Mutluluk mahzunluk oluyor fotoğraflarda

Acaba
Keder mi, acı mı, hüzün mü dünyanın rengi

Mahzunluk mu yoksa yaşam
...

Hiçbir şey elimde değil


Sevmek istiyorum, sevemiyorum

Çarpıyor birbirine kalbimin kapıları

Gülmek istiyorum, gülemiyorum

Öne geçiyor acılarımın çizgileri

Vermek istiyorum, veremiyorum


Geri çekiyor beni tenimin güçlü dokusu

Konuşmak istiyorum, konuşamıyorum

Kapanıyor büsbütün dudaklarım
...


Not: Ben bugün biraz

Yaşamı kımıldattım

Bir bardak konyak içtim ve

Ölüme kurulandım.
...


Yılları çok çağlar gibiyiz
...

Ey benim ıslak yalnızlığım

Umudum senden doğsun.

Not: Fotoğrafta gördüğünüz bir kadın.. bayan değil, hatun da değil, bir kadın. sanırım anlatılmak istenen buydu.

Hiç yorum yok: